Toch heeft het nog erg lang geduurd voor alles af was. Hierdoor kwam ik ook in moeilijkheden met het maken van de assembly. Toch is het wel gelukt, maar de overige zaken zijn nu in ernstige tijdnood gekomen (quick scans, verslaglegging, modelbouw, e.d.).
Aangezien de toets nog voorbereiding vergt en Pasen ook tussendoor valt, ben ik bang dat niet alle elementen op tijd af zullen zijn. Toch gaan we proberen om alle quick scans te maken en ons model te bouwen. Met dit model kan weer getest worden om te zien of de isolatie voldoet.
Ook in Solidworks zijn door de groep van Gavin simulaties uitgevoerd met de warmtestromen binnen de grill. Ze hebben daarbij hun eigen model getest maar hun grill isoleert redelijk. Daarom denken we dat onze grill in de praktijk ook goed zal moeten werken omdat wij meer isolatiemateriaal in onze grill hebben.
Hieronder staat een paar renders van ons Solidworks model. Dit zijn nog een paar tests en ze zijn nog niet perfect.
Easygrill met de lampjes uit |
Easygrill met stekker in het stopcontact of op temperatuur |
Easygrill terwijl deze aan het opwarmen is |
- Ik had meer rekening moeten houden met de 3D CAD vaardigheden van mijn groepsgenoten.
- Ik had meer moeten aansturen op de groep om hun taken uit te voeren. 1 groepsgenoot heeft een week lang weinig uitgevoerd.
- Het uitvoeren van experimenten en het doorontwikkelen van oplossingen is goed en leuk, maar nemen veel tijd in beslag. Deze tijd was niet voorhanden.
- In de conceptfase hebben we er juist voor gezorgd dat alle deliverables er op tijd waren. Daardoor waren de oplossingen mager. Nu is dit omgedraaid maar hebben we straks weinig documentatie om de haalbaarheid van ons product aan te tonen.
Op welke leerdoelen is dit van toepassing?
- Leerdoel 1.2 Je kunt een productontwerp optimaliseren voor wat betreft fabricage, assemblage, falen, kosten, marktpositie, mens-product-interactie en duurzaamheid/milieubelasting.
- Leerdoel 1.4 Je kunt ten opzichte van de productspecificaties een valide keuze maken voor de materialen, afmetingen en productiemethoden op basis van de eigenschappen, toepassing en prijs van metalen en kunststoffen en die van de productietechnieken waarmee je die materialen in de gewenste en/of benodigde seriegrootte, vorm en afmetingen kunt maken.
- Leerdoel 1.7 Je kunt ontwerpideeën en -concepten doeltreffend en doelmatig visualiseren en communiceren aan medestudenten, docenten en opdrachtgevers.
- Leerdoel 1.9 Je kunt een productontwerp modelleren in een 3D-softwarepakket.
- Verbeterpunt: Doorontwikkelen van deeloplossingen (uit STARRT conceptfase)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten