Zelfbeoordeling
In mijn zelfbeoordeling ga ik mezelf
beoordelen op een paar vaste leervaardigheden. Daarna volgen mijn eigen
leerdoelen. Per leerdoel bespreek ik kort wat ik daar aan gedaan heb en waar ik
nu sta. Zo krijg ik een overzicht van mijn voortgang en kan ik mijn leercurve
beter bijsturen volgend blok.
Eerst wil ik nog even kort beoordelen
over ‘Bloggen voor dummies’. In een post had ik al geschreven dat het
maken van dit document resulteerde in discussie tussen mij en Diederick.
Hierdoor ben ik zelf kritischer naar mijn blog gaan kijken. Vooral mijn STARRT
formulier is flink aangepast, dit valt terug te zien in het verschil tussen STARRT conceptfase en STARRT materialisatiefase. Het grootste verschil is
dat ik ook kort reflecteer op de belangrijkste deliverables waar ik die fase
aan gewerkt heb. Ook ben ik gebruik gaan maken van linkjes om ergens naar te
verwijzen.
Het document over bloggen werd door
medestudenten goed ontvangen. Ik heb daarna van niemand meer gehoord dat ze
feedback wilden. Ik heb alleen één keertje met Gavin meegekeken naar zijn
bewijslast. Dit zag er toen goed uit en ik kon zien dat hij iets heeft gedaan
met het document.
Hier onder vind
je eerst mijn zelfbeoordeling aan de hand van de volgende leervaardigheden:
LV1:
je leerproces begrijpen (zelfkennis)
LV2: grip hebben op je leerproces (zelfsturing)
LV3: analyseren, relateren, structureren
LV4: concretiseren
LV5: kritisch verwerken
LV6: samenwerken
Leervaardigheid
|
Conclusie
|
Cijfer
|
LV1:
Je leerproces begrijpen (zelfkennis)
|
Ik
ben mezelf dit blok meer gaan richten op de leerdoelen. Deze gebruik ik als
leidraad in mijn studie. Ik beoordeel mijn zwakke en sterkere punten zodat ik
weet wat ik kan verbeteren.
Een
punt waar ik goed op moet letten, is dat ik om meer feedback ga vragen bij
andere personen. Dit mogen zowel studenten als docenten zijn of eenieder die
er verstand van heeft.
|
7,5
|
LV2:
Grip hebben op je leerproces (zelfsturing)
|
Ik
ben mezelf bewust van mijn verbeterpunten en probeer mijn leerproces te
sturen door aan deze punten te werken.
Als
ik een zwak punt ontdek zal ik hier een leerdoel over opstellen waar ik
mezelf ook aan houd. Dit wil helaas niet altijd lukken omdat er ook voor het
project enorm veel te doen valt. Het kan misschien helpen om mijn leerdoelen
in kleinere stukken op te delen zodat ik sneller een doel bereik. Dat werkt
weer motiverend omdat je echt resultaat ziet.
Ik
moet ook goed opletten dat ik mijn losse leerlijnen voldoende bijhoud.
Afgelopen blok heb ik eigenlijk te weinig tijd besteed aan elektrotechniek.
|
7
|
LV3:
Analyseren, relateren, structureren
|
Ik
was al vrij goed in het analyseren van gegevens uit boeken, internet, e.d.
Daarbij moet ik alleen nog goed op letten of een bron betrouwbaar is.
Dit
blok ben ik ook bezig geweest met het uitvoeren van eigen experimenten. Dit
is nog iets lastiger omdat je resultaten niet altijd meteen antwoord geven op
je vragen. Je zal de resultaten goed moeten analyseren en om moeten zetten
naar bruikbare informatie voor je project. Onder leiding van meneer Wattez is
dit goed verlopen, maar ik kan hier nog veel in leren.
Het
is ook erg goed gelukt om de informatie uit mijn experimenten goed te
structureren. Het helpt bijvoorbeeld heel goed om dit in grafieken te zetten.
Hierdoor kan je patronen sneller herkennen en krijg je informatie die je
anders over het hoofd gezien had.
Om
dit punt te verbeteren zal ik toch meer bezig moeten zijn met de
betrouwbaarheid van bronnen. Anders heb je goed geanalyseerde en
gestructureerde informatie, maar is deze informatie onjuist.
|
7
|
LV4:
Concretiseren
|
Bij
de meeste informatie die ik verzamel kan ik vrij snel de essentie eruit halen
die ik nodig heb. Vorig blok heb ik alle aantekeningen van vakken in één
document gestopt. Dit heb ik ook dit blok gedaan en werkt redelijk goed. Ik
wil dit nog meer uitbreiden door ook punten die ik in het project bijleer
hieraan toe te voegen. Op deze manier heb ik één document die concreet
weergeeft welke informatie ik aangeboden heb gekregen. Dit document kan ik
altijd inzien en gebruiken op de toetsen. Ook zorgt het ervoor dat ik weer op
een andere manier met de stof bezig ben. Dit zorgt ervoor dat de informatie
sneller en beter blijft hangen.
|
7
|
LV5:
Kritisch verwerken
|
Ik
kan steeds beter leren omgaan met het verwerken van feedback. Ik weet dit
steeds praktischer toe te passen op mijn leerdoelen zodat mijn leercurve door
die feedback weer een boost krijgt.
Ik
moet mezelf nog wel aanleren om door te blijven vragen. Vaak kun je dan een
soort barrière doorbreken bij de persoon die je feedback geeft. Dit
resulteert in nog betere en specifieke feedback.
Ook
wil ik mezelf verbeteren in het geven van feedback. Ik wil specifieker
aangeven wat ik wel of niet goed vindt aan een bepaald werkstuk. Hier heeft
de ontvanger van de feedback veel meer aan.
|
7,5
|
LV6:
Samenwerken
|
Samenwerken
met anderen gaat over het algemeen goed. Toch blijft het opvallen dat ik
altijd aan mijn groepsgenoten moet blijven trekken voordat er iets gebeurt.
Ik voelde me dit blok af en toe de enige die echt iets voor het project wilde
doen. Toch heb ik geprobeerd om niet meer taken op me te nemen dan mijn
groepsgenoten. Dit is helaas niet gelukt.
Daarnaast
heb ik er moeite mee om anderen aan te spreken als ze hun werk niet afmaken.
Dit zorgt ervoor dat de rest lekker hun eigen ding gaat doen en de planning
niet serieus genomen wordt. Omdat dit nog steeds niet verbeterd is, geef ik
mezelf een half punt lager dan vorig blok.
|
7
|
Zelfbeoordeling eigen leerdoelen
Hieronder zal ik de voortgang en mijn
proces van mijn persoonlijke leerdoelen bespreken. Ik kan leerdoelen als
behaald of niet behaald markeren en doorschuiven naar volgend blok als het
tijdsdoel nog loopt.
Verbeterpunt 1: Betrouwbaarheid van bronnen achterhalen
|
|
S
|
Ik wil beter worden in het nagaan
of een bron betrouwbaar is. Hier zijn verschillende methodes voor en ook kan
het afhangen van wat voor soort bron je gebruikt.
|
M
|
Ik weet wanneer ik mijn doel
gehaald heb als ik bij iedere bron op een juiste manier kan aantonen dat die
bron betrouwbaar is.
|
A
|
Dit doel is heel acceptabel. Als
dit doel behaalt is zorgt dat er namelijk voor dat ik informatie kan vinden
die betrouwbaar is.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel door het te
gebruiken tijdens het opzoeken van informatie.
|
T
|
Ik wil dit leerdoel tijdens de
analysefase van blok 4 onder de knie hebben.
|
Leerdoel
|
De betrouwbaarheid van bronnen
achterhalen
|
Activiteiten
|
Tijdens het zoeken naar informatie
controleren of een bron betrouwbaar is of niet.
|
Dit blok heb ik elke keer gekeken of
een website van een betrouwbare instantie is. Vaak weet ik dit niet te
controleren. Dan probeer ik te zoeken naar een wetenschappelijk onderzoek of
iets anders wat betrouwbaar is. Helaas lukt het regelmatig niet om die
informatie van zo’n bron te vinden. Volgend blok wil ik methodes vinden om
beter naar betrouwbare bronnen te zoeken. Een methode die ik nu gebruik is
zoeken via google scholar. In dit gebied van google zoek je alleen op
wetenschappelijke ondrzoeken, publicaties of patentaanvragen.
Verbeterpunt 2: Sneller feedback geven wanneer nodig
|
|
S
|
Ik wil mezelf aanleren om sneller
op problemen af te stappen en feedback te geven. Hiermee kan voorkomen worden
dat die problemen groter worden.
|
M
|
Ik weet dat ik dit doel bereikt
heb als ik niet meer twijfel om op iemand af te stappen. Ook zouden problemen
binnen het project merkbaar minder vaak voor moeten komen.
|
A
|
Dit leerdoel is acceptabel als het
goed wordt toegepast. Ik moet er wel op letten dat ik feedback geef en niet
mensen ga afbranden.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel maar wel
lastig. Ik moet ervoor zorgen dat ik er snel mee aan de slag ga.
|
T
|
Dit leerdoel is voor de lange
termijn. Ik hoop dit leerdoel voor het eind van het tweede leerjaar onder de
knie te hebben.
|
Leerdoel
|
Sneller ingrijpen bij problemen
binnen de projectgroep en daar feedback op geven.
|
Activiteiten
|
Problemen binnen de projectgroep
sneller aanpakken.
|
Ik vind het nog steeds heel lastig om
aan te geven als me iets niet bevalt. Dit leerdoel is ook gesteld op de lange
termijn, maar misschien moet ik dit leerdoel volgend blok in stukjes hakken.
Hierdoor kan ik sneller resultaat boeken en ben ik sneller geneigd om er iets
mee te doen.
Verbeterpunt 3: Sneller schetsen
|
|
S
|
Tijdens
het maken van een schets van mijn integraal idee viel het Steven Bouwens op
dat ik te secuur wil werken. Dit heeft eigenlijk geen nut omdat de tekening
er niet veel mooier van wordt. Ook verlies ik er erg veel tijd mee. Daarom
wil ik sneller leren schetsen.
|
M
|
Ik weet
dat ik mijn doel behaald heb als ik een integraal idee sneller kan schetsen
dan eerst. Mijn doel is om een schets te kunnen maken binnen een half uur.
|
A
|
Dit
doel is acceptabel omdat het me later veel tijd zal besparen. Om het moment
doe ik meer dan 3 uur over een schets. Als ik dit binnen een halfuur kan, heb
ik 2,5 uur over voor andere zaken.
|
R
|
Dit
leerdoel is reëel. Ik zal regelmatig moeten schetsen in een snel tempo. De
schetsen zullen dan vanzelf ook steeds beter worden.
|
T
|
Dit leerdoel
wil ik aan het eind van blok 3 onder de knie hebben.
|
Leerdoel
|
Sneller
schetsen maken voor het visualiseren van ideeën en concepten.
|
Activiteiten
|
2 keer
per week een schets maken.
|
Ik ben afgelopen blok ook weer
redelijk veel bezig geweest met tekenen. Ik ben er wel achter gekomen dat dit
leerdoel erg hoog gegrepen ligt. Meneer Bouwens heeft mij uiteindelijk het
advies gegeven om dit leerdoel bij te stellen. Hij zei me dat een beter doel
zou zijn dat ik een lijnenschets in een halfuur kan maken. Dat is me dit blok
uiteindelijk meermaals gelukt. Daarom kan ik dit leerdoel afdoen als behaald.
Verbeterpunt 4: Het doel van een presentatie handhaven
|
|
S
|
Bij de presentatie van de ideefase
en de toelichting van het analyseverslag is gebleken dat het doel van de
presentatie niet aanwezig is. Hierdoor kun je informatie minder goed
overbrengen en je zult niet bereiken wat je wilde bereiken.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als de presentaties vlotter verlopen. Ook valt het te merken aan de mensen
waar je voor presenteert. Voor hun wordt de presentatie helderder.
|
A
|
Dit leerdoel is zeer acceptabel
omdat je met presentaties jezelf een beetje moet verkopen. Je wilt namelijk
bereiken dat ze jouw ideeën kiezen. Als je een duidelijk doel voor ogen hebt
zal dat beter gaan.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel. De
presentaties zullen beter voorbereid moeten worden.
|
T
|
Dit leerdoel wil ik voor het eind
van blok 3 beheersen.
|
Leerdoel
|
Een duidelijk doel opstellen voor
een presentatie en dit doel handhaven tijdens de presentatie.
|
Activiteiten
|
Goed nadenken over het doel van de
presentatie en de presentatie hierop baseren. Dit vergt een goede
voorbereiding.
|
Ik heb nu bij iedere presentatie wel
in mijn hoofd wat ik wil bereiken. Ik moet alleen nog zien te finetunen hoe ik
dit doel overbreng. (zeg ik dit expliciet aan het begin van de presentatie of
niet). Ik heb dit leerdoel wel gehaald, maar ik wil dit nog uitbreiden. Dit
komt omdat ik het doel redelijk kan handhaven, maar ik moet aan het eind van een
presentatie nog terugkomen op dit doel. Dit zet de presentatie extra kracht
bij.
Verbeterpunt 5: Meer lachen tijdens presentaties
|
|
S
|
Bij de presentaties moet ik meer
lachen. Hierdoor worden de presentaties wat luchtiger en maak je het voor de
luisteraar interessanter. Dan kan je publiek zijn aandacht langer vasthouden.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als ik meer lach bij presentaties. Hierbij helpt het ook om zelf af en
toe een grap te maken. Je kunt het ook merken aan de aandacht van je publiek.
|
A
|
Dit leerdoel is acceptabel, je
zorgt ervoor dat je publiek zijn aandacht langer vast kan houden.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel. Ik heb veel
ervaring met spreken voor een groep in verschillende vormen (presenteren, instrueren
en lesgeven). Dit maakt dat ik ook nooit zenuwachtig ben voor presentaties en
mijn aandacht kan focussen op bepaalde verbeterpunten.
|
T
|
Dit leerdoel wil ik voor het eind
van blok 3 beheersen.
|
Leerdoel
|
Meer lachen tijdens het
presenteren.
|
Activiteiten
|
Presentaties geven en kansen
aangrijpen om bijv. een grap te maken als je merkt dat het publiek de
aandacht verliest.
|
Ik heb geprobeerd om dit blok meer
toneel en grappen in de presentatie te verwerken. Hierdoor wordt de presentatie
luchtiger, interessanter voor het publiek en het kan je luisteraars ook een
boost geven in hun concentratieboog.
Ik heb gemerkt dat ik zelf ook
luchtiger kan presenteren als ik een grap maak. Hierdoor voelt het voor mij ook
fijner om te presenteren en lijkt het meer op wat ik doe als ik in mijn vrije
tijd (of in het klimbos) voor een groep sta. Met dit laatste heb ik erg veel
ervaring en door in die flow te komen kan ik beter presenteren.
Ik heb dit doel zoals dit hier nu
omschreven staat, gehaald. Ik wil hier nog wel in uitbreiden door andere
specifieke en kleine leerdoelen op te stellen. Dit zal ik volgend blok gaan
doen. Daarbij wil ik o.a. mezelf verbeteren in het timen van toneel/grappen en
ik wil beter raken in het verband leggen met de presentaties.
Verbeterpunt 6: Kennis over spuitgietmallen uitbreiden
|
|
S
|
Om het eenvoudiger te maken om
mallen te ontwerpen wil ik meer te weten komen over spuitgietmallen. Ik wil
graag weten wat de mogelijkheden zijn en welke slimme trucen er worden
toegepast. Deze kennis is erg handig omdat je ook beter rekening kan houden
met de produceerbaarheid van kunststof onderdelen.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als ik merk dat ik bepaalde trucen uit de praktijk ga toepassen in zelf
ontworpen onderdelen. Het ontwerpen van onderdelen en mallen zou hierdoor
sneller moeten gaan.
|
A
|
Dit leerdoel is zéér acceptabel
omdat ik sneller slimme listen toe kan passen in mijn ontwerp. Deze listen
kunnen enorm helpen om bepaalde problemen in je ontwerp op te lossen.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel, maar kan
best veel tijd in beslag nemen. Ik wil dit graag beter leren, maar het mag
niet ten koste gaan van andere competenties die ik mezelf wil leren.
|
T
|
Dit leerdoel is voor de lange
termijn. Ik wil dit leerdoel in blok 6 onder de knie hebben.
|
Leerdoel
|
Kennis over spuitgietonderdelen
uitbreiden.
|
Activiteiten
|
-
Informatie
opzoeken over het gebruik en de productie van spuitgietmallen
-
Voorbeelden
van mallen opzoeken waar slimmen trucen in zijn verwerkt.
|
Ik heb gaandeweg dit blok kleine dingen bijgeleerd over
spuitgietmallen. Toch is dit erg minimaal en als ik dit leerdoel wil behalen,
zal ik hier meer tijd in moeten steken. Dit is ook een leerdoel wat ik
misschien beter in kleine stukken had moeten hakken.
Leerdoelen die ik dit blok heb opgesteld
Verbeterpunt 8: Verder verdieping FMEA, LCA en MPI
|
|
S
|
Aangezien de bovenstaande
onderdelen zogeheten ‘quickscans’ zijn, wil ik mij hier meer in verdiepen en
vaker oefenen om er sneller en beter in te worden.
|
M
|
Ik weet wanneer ik mijn doe
gehaald heb als ik niet meer hoef te zoeken naar hoe deze quickscans werken.
Dit zorgde ervoor dat het lang duurde om ze te maken.
|
A
|
Als ik dit doel gehaald heb kan ik
heel snel quickscans maken en doorgaan met verdere taken. Dit maakt het doel
heel acceptabel.
|
R
|
Dit leerdoel is reëel, maar ik
moet zorgen dat ook mijn projectgenoten deze scans goed onder de knie kunnen
krijgen. Daarom zal dit leerdoel niet meteen dit blok gehaald worden.
|
T
|
Dit leerdoel wil ik aan het eind
van blok 4 onder de knie hebben.
|
Leerdoel
|
Snel quickscans kunnen maken.
|
Activiteiten
|
Zo veel mogelijk quickscans maken
binnen het project. Mocht het leerdoel niet snel genoeg gaan kan ik ook
quickscans maken van een huishoudelijk apparaat thuis.
|
Dit leerdoel heb ik na de analysefase
opgesteld omdat de quickscans nieuw waren. Ik moest nog veel uitzoeken over hoe
je er mee werkt en wat je ermee bereikt. In de concept- en materialisatiefase
heb ik opnieuw kunnen oefenen aan deze scans. Ik kan ze op dit moment al veel
sneller maken en ik weet welke informatie ik hieruit kan halen. Deze informatie
kan ik ook weer toepassen op mijn ontwerp.
Het tempo waarop ik de quickscans
maak, mag nog iets omhoog. Toch heb ik dit leerdoel al bijna gehaald. Ik wil
mezelf alleen nog verder verdiepen in het DFA.
Verbeterpunt 9: Kritischer kijken naar ideeën
|
|
S
|
Ik wil kritischer kijken naar
ideeën zonder mijn creativiteit te verliezen. Dit wil ik doen door tijdens
divergeren alle creativiteit te uiten. Vervolgens zal ik deze mindset
omzetten tijdens het ordenen. Daarna kan ik kritisch kijken naar alle ideeën
tijdens het convergeren.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als ik geen integraal idee meer samenstel die eigenlijk niet haalbaar is
(binnen deze opdracht).
|
A
|
Dit leerdoel is zeer acceptabel
omdat een opdrachtgever niet zit te wachten op ideeën waar hij in de context
niets aan heeft. (bijv. een supermooi idee maar met een veel te hoge
kostprijs voor de positionering van het product)
|
R
|
Dit leerdoel is realistisch
wanneer ik binnen de ideefase heel selectief een andere mindset aanneem per
fase (divergeren, ordenen, convergeren).
|
T
|
Dit leerdoel wil ik in blok 5
behalen, dan heb ik in blok 4 nog de tijd om te oefenen. Ik wil in blok 5
geen onrealistische ideeën aanleveren.
|
Leerdoel
|
Kritischer kijken naar ideeën
tijdens het convergeren in de ideefase zodat er geen onrealistische ideeën
worden aangeleverd.
|
Activiteiten
|
-
Duidelijk
onderscheid maken tussen divergeren en convergeren
-
Deelnemen
aan de ideefases die in volgende projecten voorkomen.
|
Dit leerdoel heb ik opgesteld na de
ideefase. Ik heb nog geen tijd of mogelijkheden gehad om aan dit leerdoel te
werken.
Verbeterpunt 10: Doorontwikkelen van deeloplossingen
|
|
S
|
Ik wil mezelf in volgende
conceptfases meer richten op het stapelen van listen, integreren van functies
en doorontwikkelen van deeloplossingen. Daarna ga ik aantonen dat het concept
haalbaar is.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als er in de conceptfase nog veel veranderd wordt aan deeloplossingen in
het concept. Ook kun je dat merken aan je eindproducten. Het concept zal op
alle vier de kwadranten beter scoren dan na de ideefase.
|
A
|
Dit leerdoel is erg acceptabel
omdat de concepten slimmer worden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan een
concept die zeer goed bedienbaar is, meer of handigere functies heeft,
goedkoper is dan eerst en ook beter is voor het milieu.
|
R
|
Dit leerdoel is realistisch. Toch
moet ik er wel goed op letten dat ik genoeg tijd overhoud om op alle vlakken
aan te tonen dat het concept haalbaar is.
|
T
|
Dit leerdoel wil ik in blok 5
gehaald hebben.
|
Leerdoel
|
Doorontwikkelen van
deeloplossingen door listen te stapelen, functies te integreren en rekening
te houden met alle kwadranten van het zonnewiel.
|
Activiteiten
|
-
Aan het
begin van de conceptfase goed kijken naar de kern van de opdracht. Vervolgens
ga ik beoordelen welke functies hier veel invloed op hebben.
-
De
belangrijke deeloplossingen doorontwikkelen op elk vlak van het zonnewiel.
|
Ik heb dit leerdoel opgesteld na de
conceptfase. Ik heb in de materialisatiefase nog een aantal oplossingen mooi
doorontworpen. Ik heb door hoe dit in zijn werk gaat. Nu moet ik dit nog zien
toe te passen in de conceptfase, dit is dus al een fase eerder.
Verbeterpunt 11: dieper ingaan op het DFA
|
|
S
|
Ik wil meer oefenen met het DFA,
zodat ik bij volgende projecten dieper in kan gaan op de assemblage. Als ik hier
meer inzicht op krijg kan ik de kostprijs van een product nog meer omlaag
brengen.
|
M
|
Ik weet dat ik mijn doel behaald
heb als ik enkele slimme listen toe kan passen die resulteren in een snellere
assemblage.
|
A
|
Dit leerdoel is zeer acceptabel
omdat ik de kostprijs van een product omlaag kan brengen. Ook kan ik de
assemblage voor werknemers eenvoudiger maken. Dit zorgt ook voor minder
misproducties.
|
R
|
Dit leerdoel is zeer reëel, ik zal
dit vooral proberen te combineren met projecten.
|
T
|
Ik wil dit leerdoel aan het eind
van blok 5 onder de knie hebben.
|
Leerdoel
|
Listen toepassen in de assemblage
van een product, door dieper in te gaan op het DFA.
|
Activiteiten
|
Tijdens projecten wil ik zelf het
DFA maken. Hierbij ga ik proberen om stap voor stap dieper in te gaan op het
DFA. Het gaat dus niet om stappen weglaten, maar om het vereenvoudigen van
onderdelen of bevestigingen.
|
Ik heb dit leerdoel opgesteld na de
materialisatiefase en heb nog geen tijd besteed aan dit leerdoel.
Conclusie
Ik heb afgelopen blok veel gedaan om
mezelf te verbeteren. Ik heb wel gemerkt dat ik op moet letten dat ik naast
mijn project en losse leerdoelen, niet mijn losse leerlijnen laat verwateren.
Dit is een valkuil die ik goed in de gaten moet blijven houden.
Daarnaast is me opgevallen dat grote
leerdoelen met een lange tijdsduur naar de achtergrond verdwijnen. Ik doe er te
weinig aan om die leerdoelen te halen. Veelal zijn deze leerdoelen ook erg
lastig, vandaar dat ik mezelf daar meer tijd voor gegeven heb. Volgend blok wil
ik kijken hoe ik dit beter op kan delen in kleine stukjes, zodat ik meer kans
van slagen heb om deze leerdoelen te halen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten